17.08.2013 Hiekkarinteen lavalla

 

Olen tainnut valita tanssipaikoikseni lähilavat ja varttuneen tanssiväen. Se sopii minulle hyvin kun vain tanssimisessa olisi hieman lajinmukaisuutta ja rytmiä.

 

Esko Sartolahden yhtye on minulle ennestään tuttu. Soittavat hyvää tanssimusiikkia ja taukomusiikki oli myös tanssillista.

 

Saavuin paikalle klo 20.20 ja upea tango oli soimassa – Tangotyttö ja perään tuli toinen suosikkini Haavetango. Ei ollut paikalla ketään, joka olisi tuntenut tangon sielun ja askeleet niin kuin itse koen. Jo pelkkä kuunteleminen sai hyvän olon.

 

Paikalla käy tanssimassa pariskuntia, enempi melko varttuneita eikä heitäkään ollut nyt paljon. Muutamia yksin tulleita naisia oli paikalla ja ihan joku herra. Tilaa olisi ollut vaikka kuinka tanssia lajia kuin lajia.

 

Tanssiminen jäi vähiin. Herra, joka ilmoitti iäkseen 68 vuotta, haki foksille ja ihan hyvin sujui ikä huomioiden. Hain häntä takaisin naistenhaulla, jolla minua haki vielä vanhempi siististi puettu herra. Kävelimme pikkupikku askelin salin ympäri. Kauniit hitaat valssit kuuntelin ja poistuin paikalta klo 22.15. Hieman tyhjä olo jäi päälle. Enkö todellakaan jaksa hakeutua kauemmaksi tanssipaikoille, joissa käy enemmän eri-ikäisiä tanssijoita ja joilla ehkä olisi tanssimiseen erilainen suhde kuin paikoissa mihin olen itseni jo monta kertaa saattanut.