12.04.2015 Sydänviikon avajaistanssit Kartano Kievarissa

 

Sydänviikon avajaistansseissa iltapäivän kaksi tuntia oli upeaa laulua. Leif Lindeman on niin aurinkoinen esiintyjä, että hänen hymynsä tarttui kaikkiin paikalla olleisiin. Tanssijoita oli lähtenyt sunnuntai-iltapäivää viettämään 457 henkeä. Lämmintä oli toisten lähellä katsella ja kuunnella Leifiä! Paikka oli kyllä tupaten täysi!

 

Leifiä säesti Hannu Wacklin ja Kyläpelimannit - wanhan tanssimusiikin taitajat. Yhteistyö sujui erinomaisesti. Orkesterissa soittavat: Hannu Wacklin laulu, klarinetti, altto-ja tenorisaksofoni, Veijo Hintikka harmonikka, Unto Lappalainen kontrabasso, Esa Korhonen rummut ja Kyösti Järvikallio kitara ja banjo.

 

Leifin ohjelmisto oli osin erilainen kuin oman Avec-orkesterinsa kanssa. Hän esitti useamman hienon kappaleen, joita en ole aiemmin kuullut hänen laulavan. Yö altailla oli hieno humppa. Muistoja vain-kappaleessa Leif antoi iloisesti tilaa soittajille - saksofoni ja haitari soivat kauniisti. Saksofonin takana näkyi banjokin ja lisäksi oli kontrabasso ja rummut. Pelimanneja parhaimmillaan!

Kahden tunnin aikana Leif lauloi ainakin seuraavat kappaleet: Muista minua, Täysikuu, Pieni hetki, Yö altailla, Muistoja vain, Kun mä sinut kohtasin, Alla venäläisen kuun, Lennä mun lempeni laulu, Soita mulle kitarain, Siks oon mä suruinen, Moskovan valot, Besame mucho, Rakkauden rikkaus, Vihreät niityt, Hopeinen kuu, Sinikalle ja Kesäinen muisto.

Aivan mahtava tunnelma näistä lauluista tuli ainakin minulle ja tyytyväisiltä näytti muukin väki. Kun Leif seisoo lavalla ja laulaa, siinä unohdan kaiken muun. Hän on ulospäin suuntautunut, valovoimainen persoona ja esiintyjä, jossa yhdistyy laulutaito, ääni ja kyky esittää musiikkia sekä komea ulkonäkö hymyineen ja säihkyvine silmineen. Samanlaista karismaa en ole ennen kohdannut.

Ilta jatkui vielä Kartano Kievarissa Leifin lähdettyä laulamaan Olavi Virran sävelin-konserttiin Turkuun samaksi illaksi.