28.03.2013 Peurungassa

Kuntoutumiskeskuksen ravintola ja tanssipaikan puoli olivat täydet. Sen tiesin etukäteen. Mutta ei minua tällä kertaa ahdistanut väen paljous. Olin tullut omiani katsomaan ja kuulemaan. Ennätinkin tervehtiä heidät ennen tanssien alkua, sillä he aloittivat esiintymisen kello yhdeksän.

Orkesterin puhaltaja ei ollutkaan paikalla perheasioidensa takia. Onnea hänelle. Kosketinsoittaja/haitaristi Pertsalla oli haitarissaan jokin uusi juttu, joka oli kokeilussa ja korvasi jollain lailla musiikkia. Kiinnitin huomioni hänen soittoonsa. Pitänee tarkistaa asia seuraavalla kerralla, mistä oli kyse.

Olin siis lähes kuuntelulla ja kun sain kuulla useita minulle mieleisiä kappaleita, en voinut olla kuin tyytyväinen. Niitä olivat mm. Vie meidät rakkauteen, Por Una Cabeza, Sieluni soitto, Nostalgia ja kahdet hitaat valssit. Eikä vähimpänä kaunis rumba Muistojeni Julia. Sen Matti-Sakari laulaa hellyttävästi niin kuin on tehnyt jo vuosia. Ensi kerta oli minulle yllätys laivamatkalla monta vuotta sitten.

Tanssiväkeä oli ahtauteen asti ja minulla oli syrjässä hyvä näköalapaikka suoraan lavalle. Hakihan minua siitä erään tutun pariskunnan symppisherra - tangolle, tietäen, että pidän tangoista ja arvostan hänen hakuaan. Toinenkin ilon aihe oli Teuvo Oinaan orkesterin laulu- ja soittomies, joka myös hallitsee iloisen tanssimisen. Tauolla hieman väljemmässä tanssimme kolme kappaleparia. Humpalle minua haki myös tauolla eräs taitava ulkopaikkakuntalainen tanssimies, jonka kanssa satunnaisesti vuosien mittaan on tanssittu muualla.

Orkesteri lähti tauolle vaille 12 ja minä lähdin kotiin. Heillä oli vielä puolen tunnin soittoaika jäljellä. Tämän orkesterin näkeminen ja kuuleminen saa minut tyytyväiseksi.