24.03.2013 Kivistön työväentalolla

Konemusiikistaan huolimatta pidän kovasti illan orkesterista Pertti Niemi ja Odessa. Verrattuna edellisen illan soittoihin nyt oli mukava tanssia eri tanssilajeja. Vaikka taukomusiikissakin kappaleet loppuivat kuin kananlento, mutta en voi moittia, koska muutoin kappaleet olivat kunnon tanssimusiikkia.

Tanssipaikalle jouduin hieman myöhässä ja kun paikoitusalue oli täysi, ajoin hieman syrjään. Taisi olla yksityisaluetta, onneksi ei sakkoja tullut. Niinpä olin paikalla puoli kuusi ja tanssit olivat kovasti menossa.

Viivyin paikalla hieman yli yhdeksään ja ilta oli onnistunut. Jopa kauniin hitaan valssin Lumous sain tanssia ja toisetkin hitaat valssit. Jenkat ja chachaat jäivät väliin, mutta masurkka sujui kyllä hymyillen tutun herran kanssa. Muita lajeja sain tanssia sieluani myöten. Minua haettiin ja itsekin hain. Paikalle oli tullut Pohjanmaalta tuttu pariskunta ja illan parhaita tansseja tanssin herran kanssa tangot mukaan lukien. Toisetkin tangot olivat mieleiset, kun minua haki myös mieleinen herra, jonka kanssa vain kerran olen tanssinut aiemmin viime kesänä. Ilomielin hain häntä myöhemmin ja sattui foksi. Sujuvaa ja varmaa on hänen vientinsä.

Jälkeenpäin tajusin, että tanssipaikalla ei ollut muutamia suosittuja daameja ja herrojakin oli ainakin yhtä paljon kuin naisia. Niinpä ilta oli naisten, minunkin. Minua hakivat sellaisetkin herrat, jotka eivät usein huomaa minua.